Effektiva affektiva flick-fan

Världens mest effektiva dag, serri!!!

Jag har:
Ringt praktikplats,
Druckit kaffe två ggr på två olika platser i denna lilla stad,
Skrivit mitt CV,
Ätit lunch,
Ätit middag,
Sökt 6 sommar jobb
Och nu ska jag plugga.


Lunchen blev nästan en halv grillad ciabatta med ca 1 msk vitlöksdressing och lite grönsallad = ca 200 kcal
Middagen blev två quornfileér, lite sallad, ca 1 msk sås och 6 potatiskroketter = ca 300 kcal
(plus 5 bitar godis pga blodsockerfall, ca 90 kcal)

Så jag landar på nästan 600 kcal idag.
Minus promenaderna och allt studsande idag, så landar väl på 450 kcal +

Imorgon blir det bättre. MYCKET bättre. Plus massa träning!!!


Ska även börjar skriva en matdagbok till mina möten på affektiva. Så på onsdag när vi får lön ska vi åka och köpa en jättefin skrivbok och penna till mig, man måste göra det bästa av situationerna, right?

Btw, så vågade jag till och med berätta för mamma om UNS diagnosen idag, hon blev faktiskt jättestolt över att jag vågade berätta, och hon vars inte heller speciellt förvånad över diagnosen. Och ja, Borderline diagnosen ska min tant på psyk att vi inte ens behövde utreda om, för den var så otroligt stark. typ, nå sånt sa na i alla fall.


Från wiki:

Ätstörningar är ett samlingsnamn på psykiska störningar som visar sig genom skadliga beteendemönster vad gäller ätande.

Diagnosmanualen DSM-IV omfattar ätstörningsdiagnoserna anorexia nervosa och bulimia nervosa. Övriga patienter med uppenbara ätstörningar kan få diagnosen Ätstörning utan närmare specifikation (ibland förkortat "ÄS UNS"


Så, nu förstår ni vad jag menar med UNS :) (egentligen är det korrekta orden ÄS UNS, men orka skriva det)


Seriöst en av dom vackraste kvinnorna jag vet. Traci Lords.
Läst hennes bok sisådär en miljard gånger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Only for me)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0