Recept

Fick en fråga om jag kunde lägga ut receptet på kakorna och det är klart jag kan :)


130 g lättmargarin
½ dl socker
½ dl sötningsmedel
2 ägg
1½ dl mjöl (så kan man alltid välja något nyttigare än vanligt, men det fanns inte hemma)

Ugnen ska vara på 175 grader om det är varmluft, annars 200 grader
Smält smöret, blanda i sockret och äggen. Vispa ihop och blanda sedan i mjölet.
Vispa, och ta ca ½ tsk av smeten och lägg i aluminiumformar, ställ in i ugnen i några minuter (ca 4)
ta ut, riv över mörk choklad (gärna 80-90%) och ställ sedan in i ugnen tills dom blivit gyllenbruna på kanterna (ca 6 min)


Det blir ca 60-70 st, men jag råkade förstöra första plåten, haha! Hoppas det smakar.

Kommentarer
Postat av: Tiny

Tusen tack! :) <3

2012-04-10 @ 14:10:09
URL: http://tinydream.blogg.se/
Postat av: Olle

Haha där var det ju..

2012-04-10 @ 20:02:09
URL: http://ciggaretterochkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Only for me)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0