Shit

Ångesten skriker i mig. Jag vill verkligen bara kräkas upp allt äckel i min kropp. Jag vill skära bort allt fett och se äcklet rinna ur mig. Jag vill... Jag vill verkligen ingenting hellre än att bli smal och vacker. Alla vet att det är utsidan som räknas egentligen... Det är utsidan man kommer till, och insidan man stannar för. Jag vill att människor ska se mig som vacker och fin. Vacker och smal. Smal smal smal. Jag kan inte bli smal om jag äter. Jag kan inte bli smal om jag inte slutar äta godis. Jag kan inte bli smal om jag ligger hemma i sängen. Jag hatar mat. Det är inte gott. Godis är inte gott. Inte längre. Jag äter det inte för smaken, jag äter det för att. Även om jag vet vilken ångest jag får sen. Jag hatar verkligen mig själv. Jag tog min medicin för att inte gå och spy då jag inte riktigt har råd att spy upp medicinen. Men jag vill. Jag vill kräkas och blöda och svimma av hunger. Jag vill bli smal och sticka hål på mina händer när jag fingrar på mina höftben. Jag vill. Jag ska. Jag måste radera ordet "försöka" ur mitt vokabulär. Det finns inte försöka. There's no try, there's only do! Nu! Nu djävlar ska jag bli vacker! Jag skiter i hur många ärr som uppkommer, hur många gånger jag spyr. Men nu, nu ska jag bli smal! Jag vill inte längre vara den som "äter bra" eller som "har lagom kropp".

Kommentarer
Postat av: Tiny

Fina du! Jag önskar att jag kunde hjälpa, göra allt lättare för dig. Jag vet att du är stark. Jag vet att du kan klara det här. Jag har lite tips, kanske de hjälper?<3

1. Sätt upp matmål, belöna dig själv! Om vi säger att du till exempel är dödligt sugen på godis, så ta fem bitar och lägg i en skål. Skit i hur mycket kalorier det är i dem, tänk inte på det. Och sedan så går du en lång promenad. När du kommer tillbaka så kan du äta godiset - om du fortfarande vill! Och må inte dåligt över det då, då förtjänar du det!

2. Det reflexmässiga ätandet, jag känner igen mig i det. En sak som brukar hjälpa är att jag förbjuder mig själv att öppna tex frysen en dag. (En av mina största fallgropar är glass...<//3) Jag bestämmer mig för att vad jag än gör: ÖPPNA INTE FRYSEN. Och då flyttas liksom det mentala fokuset till at jag inte får öppna frysen ist för att jag inte får äta glassen. :) Det låter jätterörigt, men i alla fall...

3. Ett ord: Frukost. Ett kokt ägg och en kopp kaffe. En knäckebrödsmacka med en tunn skinkskiva. En liten portion fiberhavregröt. Det hjälper så långt! Man börjar dagen positiv, och lyckas hålla tankarna mer rationella i förhållande till mat under resten av dagen.



Du är stark! Du fixar det här! Kämpa på fina flicka, men plåga inte dig själv. Ät hellre lite "bra" mat, kanske en bit morot, än att försöka fasta om du då riskerar att trampa på en mina. Heja dig!<33

2012-03-18 @ 21:40:25
URL: http://tinydream.blogg.se/
Postat av: Olle

Du klarar det här. Vi alla klarar det här, det är en ny vecka nu och vi kämpar, allt kämpande blir värt det. Du är så fin redan bara så du vet.

2012-03-19 @ 11:33:10
URL: http://ciggaretterochkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Only for me)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0