Tips och dagens

300 kcal choklad, minus 150 tack vare Mia.
278 kcal middag, pasta och quornfärs.

Promenad och hemma träning, minus 202 kcal.

Summa 226 kcal. That sucks. Bara mitt knä hade varit bra hade jag legat på minus =(




1. Som jag sagt tidigare, light! Det är gudomligt, och dämpar hungern en aning!

2. Drick iskallt vatten! kroppen förbränner runt 100 kcal om du dricker iskallt vatten, 2-3 glas.

3. Citronvatten. Ökar förbränningen och drar ihop magsäcken.

4. Vardags motion. Långa promenader, ta trappen istället för hissen. Gå/cykla istället för att ta bil/buss.

5. För smalare lår, träna dom! Två av mina favoriter är;

Jag brukar hålla i hantlar eller dyl. när jag har tillgång till det.


Denna är underbar! Det verkligen bränner i låren :D

6. För att mina mage ska krympa gör jag 20-40 situps varje dag och 10-30 benlyft (ligg på ryggen, sträck upp benen och för sakta ner dom mot marken igen, inte ända ner. för bättre resultat, be någon stå över dig, ta emot benen och knuffa ner dom)

7. Ät med måtta! Jag skulle kunna säga "ät ingenting" eller "ät som jag" men jag vet själv att det inte är ett så speciellt hälsosamt beteende :P

8. Ät inte upp dina känslor. Mår du dåligt? Gå ut och spring av dig allt! Är du arg, hoppa hopprep, spring, ja. vad som helst förutom att äta!

9. Ät bara när du känner dig hungrig, men samtidigt kan vänta minst en timme till (minskar risken för hets och överätning)

10. Ät sakta. Tugga länge och känn verkligen efter när du är mätt.

11. Sluta ät när du känner dig mätt, men ändå kan tänka dig att ta en till portion.

12. Undvik godis, bröd, pasta, potatis, ris, grädde, ja. Alla kcal bomber helt enkelt. För att hålla koll på det använder jag mig bla. av shapeup (app och dator)
och denna hemsida



Anledningen till att jag skrev ner det här är dels för att en söt tjej frågat mig, men samtidigt också att jag ska kunna kolla tillbaka och känna att jag faktiskt inte förespråkar ett sjukt beteende. och för att det någon gång kanske kan hjälpa någon att nå sina mål =)


Kommentarer
Postat av: skinnydipppin

tycker det är så svårt att veta hur mycket man egentligen spyr ut.. hur tänker du/räknar du då? :) kram

2012-03-22 @ 21:04:17
URL: http://skinnydipppin.blogspot.se/
Postat av: Linnea

Riktigt bra tips! Tackar :)

2012-03-22 @ 21:15:53
URL: http://ennystartl.blogg.se/
Postat av: Sofia Svensson

Tack så jätte mycket för tipsen! :)

Har sparat din blogg, verkar intressant och så, hoppas att du kommer att nå ditt mål tillslut men hoppas inte att du kommer att få någon sjukdom som aneroxia t.ex, hoppas att det kommer att gå bra för dig! :)

Kram!

2012-03-22 @ 21:27:25
URL: http://sofiasvenssson.blogg.se/
Postat av: bz

Mycket bra tips! :) tack!

2012-03-22 @ 22:35:29
URL: http://thisisntwhatiwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Only for me)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0