Wihi!

Det finns studier på att light produkter har motsatt effekt, dvs lättare binder fett, pga sötningsmedel. Så ät/drick för allt i världen inte light! Det sämsta man kan göra mot sin kropp..
Olja innehåller lika mycket kalorier som smör & mörk choklad innehåller lika mycket kalorier som ljus choklad (endast sockerhalten som är skillnad).

Denna finfina kommentar fick jag av någon... Det finns studier som visar på att light är bra! Svårare än så är det inte. ord mot ord. Många jag vet har gått ner mkt i vikt genom att byta till lightprodukter. Konstigt att det funkar då. Du som verkar ha sån djävla koll.
Ja olja och smör innehåller samma mängd kalorier, men olja innehåller nyttiga fetter, till skillnad från smör.
Mörk choklad innehåller lika mycket kalorier som mjus choklad, men det är lägre sockerhalt, plus att kakao är jättebra för din förbränning. Läs på innan du kommenterar sånnahär onödiga kommentarer lilla du. Tror du seriöst att jag försöker lura på en stackars flicka saker som kommer göra att hon blir tjock? Jag har gjort mitt prov och fick MVG. Du behöver nog göra omprov.


Jag har fått i mig 89 kcal i form av godis. Inge mer godis idag nu! Har hunnit ner på skolan, provet gick åt helvete men det är smällar man får ta. Dock otroligt roligt att min lärare erkände att hon inte ens visste hur frågorna var uppbygda, då hon tydligen tagit det från någon sida på internet, utan att kolla. Höhö. Smidigt


Om någon timme ska jag ner och träffa Themana och Stigge. Skön dag.

Everyone can do it!


Svar till Linnea:
Det är ingen fara, jag hade bara taggarna utåt lite den dagen.

Grattis till viktminskningen! Det är verkligen jätte bra jobbat av dig! Och jag har också kass självdiciplin, både en och två godisbitar slinker ner nästan varje dag. Ifall man har svårt att sluta äta när man väl börjat, är det viktigt att tänka på att man äter. Att man räknar tuggorna får dig att komma ihåg att du äter och på så sätt är det lättare att känna när man är mätt.
Att bara äta när man är hungrig, men inte för hungrig. Man ska kunna vänta en timme med att äta. Då är det bra att äta, för att inte riskera hetsning. Och att sedan, som sagt verkligen känna efter när man är mätt. Att bli för mätt är en jobbig känsla. Sluta ät när du känner att du kan äta en macka till, men att du samtidigt kan strunta i det.
Hoppas de va nå bra tips i alla fall =) Och ja, man blir van av att äta så lite som jag gör. Haha

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är inget att bli sur över, jag skrev endast det jag har lärt mig. Det finns studier på både det ena & det andra & vem är du eller jag att avgöra om just en sak är rätt? Bara för att du fått ett MVG på ett prov, betyder det inte att du vet allt om hur sötningsmedel påverkar kroppen på säg 50 år? Allting som är kemiskt framställt är INTE naturligt för kroppen, det förstår du också hoppas jag..

2012-03-08 @ 13:15:04
Postat av: Linnea

Tack så mycket för tipsen! Hatar känslan av att vara sådär supermegamätt, eller ha värsta sockerchocken. Allt slutar bara i ångest. Skulle aldrig klara av att spy heller, eftersom jag har fobi för allt som har med spyor att göra. Försökte en gång för ett par år sedan, men började bara gråta och blöda näsblod.. haha. Mes.. Men jag älskar att träna iallafall, som tur är, så det brukar oftast jämna ut sig ändå.

2012-03-08 @ 20:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Only for me)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0